Zoeken in deze blog

woensdag 24 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 8

Dag 8 zit er alweer op. Dit project gaat heel snel voorbij. Het is moeilijker te beschrijven hoe het precies gaat dan het sportvasten. Daar kon ik ook cijfers overleggen en dat kan hierbij niet. Het is niet meetbaar wat ik doe.

Vandaag was de stap om te beslissen dat ik niet perfect ben. Die stap kwam goed van pas! Vanochtend een goed gesprek gehad met een uitgever over mijn boek 'Ik moet je achterlaten'. We zien beide mogelijkheden in een positieve samenwerking. Direct een deadline afgesproken voor mijn tweede boek. Dat zijn goede, positieve, energiegevende dingen!

De tijd ging alleen veel te snel. Dat mag ik niet zeggen. De tijd was zo nuttig besteed dat hij sneller verstreek dan ik dacht. Klinkt dat al positiever? Uiteindelijk was ik te laat voor het optreden van mijn dochter haar ballet. Het huilen stond me nader dan het lachen. Ik heb mezelf wel vier keer moeten zeggen 'ik ben niet perfect'. Ik heb dochterlief geknuffeld en excuses aangeboden. Ik heb gezorgd dat de oppas erg leuke traktaties heeft gemaakt voor morgen, ik heb heel veel kleine cadeautjes voor haar gekocht. Kortom, ik ben echt wel met haar bezig geweest.

Ik ben niet perfect. En dat wil ik zo graag wel zijn. Continu positief denken is een uitdaging en ik verwacht nu dat 10 dagen te kort ervoor is. Hoewel de schrijver van de blogpost 'In zes stappen positief denken' suggereert om de stappen een week lang te volgen en dat je je dan een ander mens voelt.

Stap 5 voor morgen is het woord 'probleem' verbannen. Er zijn situaties of uitdagingen, maar geen problemen. Ik ben niet perfect, vandaag niet verder gekomen met het vergeven. Dat wil ik morgen wel weer meenemen.

Opstaan, in de spiegel kijken en lachen. De hele dag genieten van alle kleine dingen die op mijn pad komen! En alle situaties positief benaderen. Vergeven van mensen uit het verleden en loslaten. Het wordt weer een leuke dag.

Tot morgen!

Geen opmerkingen: