Zoeken in deze blog

woensdag 17 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 1

Lieve lezers, vandaag ben ik begonnen met project 2 van de 26. Positief denken, oftewel negatieve gedachten en uitspraken uitbannen, of beter ze omturnen naar positieve gedachten en uitspraken.

Dit is een confronterende opdracht die ik mezelf heb gegeven. Direct bij het wakker worden, begint het al. Ik denk 'ik heb geen zin om op te staan' en zo gedurende de eerste paar uur van de dag heb ik er al heel wat negatieve gedachten op zitten. Misschien vind je dit ongeloofwaardig, maar helaas is het waar. Van 'geen zin' tot en met 'vervelende wekker', 'het is te zwaar' en 'ik zie er slecht uit'. Dat soort gedachten spoken kennelijk door mijn hoofd.

Het is dus ook een goede opdracht! Er valt op dit gebied zeker nog winst te behalen. Want door alleen al te denken 'ik heb er zin in vandaag, lekker opstaan en kijken wat de dag me brengt', kom je in een heel andere flow! Als het goed is voelen jullie dat nu ook. Dat soort gedachten geeft energie. Terwijl alle negatieve gedachten en uitspraken juist energie aan je onttrekken.

Het zomaar van de een op de andere dag positief gaan denken, is nog niet zo gemakkelijk. Ah, kijk, weer een negatieve uitspraak. ...., is goed te doen, is een uitdaging, is een mooie missie. Dat gaat al beter! Maar ik merk dat ik wat handvatten kan gebruiken. Dus mijn opdracht gaat uitgebreider worden. Hoe kan ik in 10days positief denken 'aanleren'? Ik wil voor mezelf en voor jullie handvatten bieden om deze missie gemakkelijker te maken.

Het eerste handvat kreeg ik net van een vriendin aangereikt. Sta op met een glimlach, glimlach naar jezelf in de spiegel. Dat beeld van jezelf houd je dan de hele dag vast. Het tweede handvat, plan op een dag positieve dingen voor jezelf. Ik ga om 10 uur en om 15 uur iets positiefs voor mezelf doen. Iets waar ik energie van krijg. Ik ga hiervoor de wekker zetten. Dus niet als beloning voor iets, maar gewoon als onderdeel van het project. Verder ga ik elk uur even stil staan bij mijn gedachten.

Al met al een hele onderneming. Positief denken samen met een manier bedenken om het daadwerkelijk door te voeren.

Ik wil het
Ik kan het
Ik doe het

Tot morgen!

Geen opmerkingen: