Zoeken in deze blog

donderdag 4 maart 2010

Sportvasten de nieuwe hit, dag 2

Ik hoop dat jullie net zo benieuwd zijn als ik! Ik wil gelijk met het goede nieuws beginnen. Op mijn eigen weegschaal ben ik 1 kilo lichter. Dit is dus nog niet de officiële meting met mijn begeleider bij het sportvasten, maar het is hoopgevend.

Toch vind ik het belangrijker om met jullie te delen dat ik me echt heel erg goed voel. Ik bruis, ik borrel, ik heb energie, ik ga, ik wil, ik kan. Je wordt wakker en je weet direct wat deze dag je doel is. En het besmet ook de rest van je leven. Ik bedoel, je gaat natuurlijk niet alleen maar aan het vasten denken. Je gaat je meer dingen realiseren. Door je 10 dagen intensief op iets te richten, ga je echt wel veranderen. Door dus verschillende thema's en aspecten in de volgende 25 projecten van 10days aan te gaan pakken, kom je écht ergens. Misschien is bij het sportvasten het resultaat wel heel goed meetbaar en kan dat niet altijd, maar ik geloof dat het opschrijven en delen van mijn ervaringen ook al heel motiverend en verhelderend kan werken.

Gisteren ging eigenlijk heel voorspoedig. Ik was wel wat vermoeid aan het eind van de avond, en ik heb de hele dag een hongergevoel gehad, dat wel. Dat vind ik nog steeds geen prettig gevoel. Maar ik kijk nu al anders tegen eten aan. Vandaag ga ik nog minder vast voedsel eten dan gisteren. Twee sinaasappels en vanavond gewokte groenten is het wel zo'n beetje voor vandaag. Verder nog wat groentebouillon met 150 gram soepgroente en een handje pistachenootjes. Dan ga je voedsel waar je op kunt kauwen vanzelf anders beleven. Het is een genot, de smaak lijkt ook intenser. Gisteravond heb ik werkelijk genoten van mijn worteltjes, bloemkool en broccoli!

Vanochtend heb ik hier de deur direct opengezet om de zon binnen te laten. Ik voel me opgeruimd en wil ook graag de rest van mijn leven opruimen. Het hongergevoel knaagt, maar er staan nu al zoveel positieve zaken tegenover, dat het vrij makkelijk te negeren is.

Ik hoop van harte dat ik me zo blijf voelen! Morgen heb ik de echte meetgegevens voor de cijfermatige resultaten. Wat telt is hoe ik me voel en daar zit het helemaal goed!

Tot morgen

1 opmerking:

Iris Boter zei

Wat enorm inspirerend!
Ik heb gewoon zin om mee te doen.
Misschien ga ik dat ook wel doen, zeker als jij zo enthousiast blijft, en eerlijk bovendien.
Succes, heel goed dat je dit doet!