Zoeken in deze blog

dinsdag 16 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 0

De kogel is door de kerk! Het volgende project heeft zich aangediend! Gisteren overleg gehad met Robert Haringsma, zie ook www.ivpp.nl. Hij steunt me in dit hele concept, maar daarnaast adviseert hij ook hoe ik mijn projecten het beste in kan richten. Zo kwamen we al pratend op het volgende project: positief denken.

Hoe ga ik dat inkleden? De komende 10days ga ik alle negatieve gedachten uitbannen. Oftewel ik ga elke negatieve gedachte ombuigen naar een positieve gedachte. Ik denk bijvoorbeeld best regelmatig 'ik heb geen zin in...'. Alleen al als je dat leest, word je er moe van. Dat onttrekt energie. Dus draai dat eens om 'ik heb heel veel zin om te gaan...'. Het gevoel dat je daarbij krijgt, is al heel anders. En het idee is om alleen door positief te gaan denken, je ook positiever en energieker te voelen.

Ik ga in die 10days ook meer over het onderwerp lezen en dan jullie erover vertellen. Verder ga ik gedurende de dag aantekeningen maken elke keer als ik mezelf betrap op negatieve gedachten of uitspraken. Ik wil vooral gaan vertellen hoe ik me voel en of ik me inderdaad anders voel!

Tot morgen op dag 1 van project 2!

Geen opmerkingen: