Zoeken in deze blog

vrijdag 12 maart 2010

Sportvasten de nieuwe hit, laatste dag

Lieve lezers, het is alweer de laatste dag van het eerste project van de 26 projecten die ik dit jaar ga ondernemen. En wat ik nu merk, is dat mijn motivatie minder is dan op dag 1. Dat lijkt me dan ook wel weer logisch. 10 dagen een regime volhouden is best pittig. De crosstrainer spreekt geen 10 dagen tot de verbeelding.

Maar ik heb wel goed nieuws. Om toch nog even op de cijfers terug te komen, ik zou het immers melden als er nog iets schokkend zou gebeuren. Nu dat is gebeurd! Mijn vetpercentage is nog 2% verder gedaald! Het eindresultaat na 10 dagen sportvasten is:
-3,0 kg
-4 % lichaamsvet

Mijn vetvrije massa is een kg toegenomen, net als mijn gewicht aan vocht. Dus al met al ben ik heel wat kilo's vet kwijt!

Nu gaat het er natuurlijk om dat dit een blijvend resultaat is. Dus ik zal jullie zeker op de hoogte houden in de loop van de andere projecten. Ook is de bedoeling van mijn projecten, dat ik een verandering bewerkstellig. Dus sporten moet een vaster onderdeel van mijn leven worden. Ook gezonder eten moet nu gewoonte worden. Proberen twee maaltijden met koolhydraten te eten in plaats van drie. Geen suiker gebruiken. Gezonde vetten eten.

Dit leuke programma heb ik gevolgd met hulp van Marcel Schreurs, sartoris.fitness@gmail.com of 06-28569243. Hij heeft me gesteund en aangemoedigd en maakte het een stuk gezelliger en beter vol te houden! Dus dank hiervoor fijne trainer! Inmiddels zijn er meer mensen die het programma bij hem doorlopen, waaronder een vriendin van mij. Mijn lief gaat het binnenkort ook doen.

Ik kan het iedereen aanraden. Het meetbare resultaat is aanzienlijk, het niet-meetbare resultaat is nog wel groter en slechter precies te benoemen.

Gisteren een verantwoorde appelplaatcake gebakken. Recept uit het boek 'Het leven is perfect' van Annemarie Postma:
Verwarm de over voor op 170 graden
Mix 200 gram kokosolie (Amanprana) met 200 gram agavesiroop, een snufje zeezout, en 2 tl kaneel tot een romige massa, voeg 2 middelgrote eieren toe tot het ei volledig is opgenomen;
Zeef 200 g zelfrijzend bakmeel in gedeelten boven het eimengsel en roer het luchtig door;
Vul een ingevette plaatvorm van 25 bij 25 cm (ik heb een ovenschaal van 20 bij 20 gebruikt) met de helft van het beslag, hak 100 g pecannoten fijn en strooi de noten over het cakebeslag en schep de rest van het beslag erop;
Schil 2 appels (Elstar), rasp ze grof boven het beslag en roer de appelrasp er luchtig doorheen (dus door de bovenste helft van het beslag);
Laat de appelcake midden in de oven in ca. 1 uur gaar worden.
Bestrijk de appelcake eventueel met cranberryjam (heb ik niet gedaan), en bestrooi hem met een zeefje met wat kokosmeel. Laat hem afkoelen op het rooster.

Benodigdheden:
200 gram kokosolie
200 gram agavesiroop
200 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram pecannoten
snufje zeezout, 2 tl kaneel, 2 eieren, 2 appels

Ik heb genoten van deze cake en hoop dat jullie dat ook gaan doen.

Tot morgen weer!

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk om je verhalen te lezen. Ik ben heel benieuwd hoe het nu is met je gewicht en vetpercentage... heb je het weten vol te houden?