Zoeken in deze blog

donderdag 18 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 2

Vandaag de dag gelijk goed begonnen! Vrolijk opgestaan, in de spiegel naar mezelf geglimlacht, op weg naar school mijn dochter complimenten gegeven, iedereen vrolijk gegroet, enzovoort. En, geloof me, je komt dan in een soort flow. Het voelt lekker, het voelt goed, het voelt positief!

Ik had al een afspraak bij mijn masseuse, dus iets voor mezelf doen waar ik energie van krijg, was vandaag heel gemakkelijk! We hebben ontzettend gelachen om van alles en nog wat en ik kwam daar helemaal bruisend vandaan.

In de gevoerde gesprekken en tijdens het uitvoeren van mijn experiment van positief denken, merk ik dat het vooral draait om je bewust te worden van je gedachten. Dat lukt natuurlijk niet om dat 24/7 te doen. Maar dit project helpt zeker. Gedurende de dag denk ik nu opeens 'waar denk ik eigenlijk aan' en dan word ik dus bewust van mijn gedachte. Ook merk ik het nu als ik iets negatiefs denk, ik ben me ervan bewust, en dan is het de kunst die gedachte om te draaien naar iets positiefs!

Al met al ben ik heel tevreden en voel ik me vooral enorm goed. Werkelijk niet te stuiten, bruisend. Zo heb ik net op Twitter een uur lang positieve berichten getweet. Wat dat heeft losgemaakt bij mijn volgers, is zo enorm leuk om te lezen en merken! Ik heb een aantal bekende en onbekende volgers complimenten gegeven en een positieve boodschap gebracht. Dit werkt niet alleen aan hun kant hartverwarmend, maar ook aan mijn kant. Het geeft zo ontzettend veel energie om je positief te uiten! Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat dit een zeer nuttig en effectief project is.

Jezelf durven zijn dat is leven!

Tot morgen!

Geen opmerkingen: