Zoeken in deze blog

donderdag 11 maart 2010

Sportvasten de nieuwe hit, dag 9

Goedemorgen wereld! Het is een prachtdag! Dat is het natuurlijk elke dag, maar deze dag in het bijzonder. Ik heb alles wat mijn hart maar kan wensen! Een verschrikkelijk fijne, lieve, zorgzame, geduldige, begripvolle, vrolijke, gezellige, aangename, warme, liefhebbende man! Dan twee prachtige, grappige, lieve, creatieve, gezellige, springende, vrolijke, nieuwsgierige, ondernemende kinderen. Dan heb ik nog twee geweldige zussen en heel erg fijne en warme vrienden.

Daarnaast heb ik een dak boven mijn hoofd (en binnenkort een iets groter dak), doe ik werk dat ik leuk vind en ben ik lekker met mezelf bezig (onder andere op deze blog).

Er is werkelijk niets te wensen over. Natuurlijk is het jammer dat mijn ouders mij niet 40 zien worden. De tranen springen nu wel in mijn ogen, ik mis ze wel. Maar eigenlijk heb ik daar ook niets te wensen over. Mijn vader was een geweldige vader voor mij. Ik heb een hele fijne band met hem gehad en we hebben veel lief en leed gedeeld. Hij is vredig heengegaan en heeft niet veel hoeven lijden. Tot het einde heeft hij kunnen doen wat hij graag deed. En mijn moeder was een lieve moeder, ze was er altijd, ze heeft mij een onbezorgde jeugd gegeven. Dat ik graag had gehad dat ze wat langer hadden geleefd, ja dat is een ander verhaal. Maar daar heb ik geen invloed op en dat kan ik nu niet meer wensen.

Kortom ik ga een mooi 41ste jaar tegemoet! Maar deze blog gaat natuurlijk over 10days. En ook vandaag is nog een dag sportvasten. Geen taart dus voor mij vandaag. Ik ga een 'verantwoorde' appelcake bakken. Het is ook om uit te proberen of die verantwoorde cake dan net zo lekker is als een veel minder verantwoorde appeltaart. Als onderdeel van het nieuwe regime! Gezoet met agavesiroop, geen boter maar kokosolie en verder appels natuurlijk. Ik ben benieuwd!

Het sportvasten is me goed bevallen. Natuurlijk ben ik nog niet klaar, vandaag en morgen nog. Maar vandaag mag ik alweer heel veel eten in vergelijking met de andere dagen. Dit moet goed te doen zijn.

Ik wilde vandaag gewoon kijken naar het 40 worden. Vanochtend zo mooi wakker geworden. Het leven lacht me op alle manieren toe!

Veertig
een moment van bezinning
een nieuw begin
waarom ook niet?

Geluk ligt zo dichtbij
is al om je heen
je hoeft niet te zoeken

ik ben aangekomen
waar ik wil zijn
hier en nu!

Dankbaar en nederig
Voor wat mij is gegeven
Ik hou van het leven!

Tot morgen lieve lezers!

Geen opmerkingen: