Zoeken in deze blog

dinsdag 23 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 7

Het is even een innerlijk gevecht om deze post te schrijven. Hoe kun je positief schrijven als je chagrijnig bent? Dat is lastig.

Maar laat ik deze dag gaan verwoorden. De dag is heel positief verlopen. Ik heb mezelf vanochtend voor de spiegel complimenten gegeven. Dat maakte me aan het lachen en ik begon mijn dag dus met een heel positief en vrolijk beeld. Ik kreeg een compliment van een klant, dat kreeg ik gewoon cadeau. Ik ben gaan hardlopen en heb mezelf tijdens het lopen gecomplimenteerd en ook over het feit dat ik ben gaan lopen.

Kortom het mezelf complimenten geven, verliep voorspoedig. Ook de kinderen complimenten geven, ging goed. Dat stuk heb ik er redelijk vanaf gebracht. Het was ook de bedoeling dat ik in negatieve situaties het positieve moest zoeken. Nu, daar werd het al lastiger. Vanavond heb ik lichte hoofdpijn. Dat is een negatieve situatie. Wat is het positieve dat ik daarin zou kunnen vinden? Dat weet ik echt niet, dat was mijn innerlijke gevecht waarmee ik net begon.

Dan nog over het vergeven. Dat heb ik geprobeerd en bij één persoon heeft dat wel gewerkt! Ik ben milder geworden, kan ook zien dat die persoon een eigen gevecht aan het voeren is. Bij een andere persoon is het juist helemaal niet gelukt. Dat is jammer, want ik merk hoeveel rust het geeft om iemand te vergeven! Blijkbaar zit die andere persoon dieper. Morgen is er nog een dag! Ga ik het toch weer proberen. En stap 4 is beslissen om niet perfect te zijn. Ik hoef dus niet perfect te zijn! Dus dat het niet gelijk gelukt is vandaag, is niet erg!

En ik wil de goede dingen van vandaag opsommen:
Klant belde dat hij uitermate tevreden was over vertaalklus
Ik heb mails die al heel lang onbeantwoord waren, beantwoord
Ik heb weer werk gemaakt van de promotie van mijn boek 'Ik moet je achterlaten'
Ik heb een kaart en boekje gestuurd naar een bevriend collegakantoor omdat ze een collega hebben verloren
Ik heb hardgelopen
Ik heb naar mezelf gelachen
Ik ben gaan picknicken met de kinderen
Ik heb de werkjes van de kinderen op school bewonderd
Ik heb mijn lief gezegd dat ik van hem hou
Ik heb gezond gegeten
En eigenlijk kan ik een lijst maken van misschien wel 100 dingen. Kortom genoeg positiefs te melden.

En wat dus echt interessant is, ik voel me beter nu dan toen ik aan deze post begon. Het positief denken werkt echt! Je richten op het positieve. En dat dat gedurende de dag niet altijd helemaal lukt, is niet erg, want ik hoef niet perfect te zijn. Terughalen hoe goed het me doet om positief te zijn, dat zal me weer verder helpen. Blijf aan het mentale dieet denken, zaken positief verwoorden en positief denken!

Tot morgen weer lieve lezers en dank jullie! Omdat ik voor jullie mag schrijven, voel ik me weer beter!

Geen opmerkingen: