Zoeken in deze blog

vrijdag 19 maart 2010

Positief denken in 10 dagen, dag 3

Lieve lezers, vandaag durf ik bijna niet te schrijven hoe het me is vergaan. Ik heb vandaag gefaald. Maar dat past niet in het thema positief denken, dus ik ga er een andere draai aan geven.

Het was een drukke dag, waardoor ik me heb laten leven. Maar er vallen verschillende positieve dingen te melden. Gesproken met iemand die me wil helpen bij het schrijven van mijn tweede boek. Ik kan hier verder nog geen details over geven, nog te pril, maar het gaat om het gesprek dat we hebben gevoerd. Beide voelden we daarna een enorme energie opborrelen en bruisen. Beide hebben we veel ideeën die we samen in een vorm kunnen gaan gieten. Beiden zijn we heel positief. Kortom een ontzettend nuttig en beroerend gesprek!

En ik heb vandaag heel bewust positief denken op een situatie toegepast waar ik verdrietig van werd. Ik realiseerde me dat dat verdriet alleen maar in mijn hoofd bestond. Door me op de positieve aspecten te richten, draaide mijn gevoel om. Er was ook geen reden om me verdrietig te voelen, het was iets wat ik mezelf oplegde! Wat een belangrijke constatering, dat je werkelijk met je eigen hoofd jezelf zoveel op kan leggen.

En zo werkt het ook met deze post. Ik begon negatief, vond dat ik had gefaald, maar door me op de positieve zaken van deze dag te richten, ben ik juist geslaagd. Het was een norm die ik mezelf had opgelegd! Wanneer slaag je? je slaagt als je zelf vindt dat je slaagt!

Kortom ik heb een goede dag gehad en het zo opschrijven helpt ook!

Tot morgen!

Geen opmerkingen: