Zoeken in deze blog

zondag 28 maart 2010

Evaluatie positief denken

Ik had mezelf het weekend nog extra gegeven om aan positief denken te werken. En ik moet zeggen dat het gisteren heel erg goed heeft gewerkt. Het was een spannende dag, want mijn appartement was te bezichtigen in de open huizenroute. Dat vergt wel inzet van positief denken. Er zijn allerlei twijfelmomenten, waar je in een negatieve gedachtenspiraal terecht kunt komen. Ik wil hier nu niet over uitwijden, want juist die gedachten willen we negeren en dus NIET benoemen. Belangrijker is te benoemen hoe ik het heb omgedraaid.

Toen het even stil was en er geen bezichtigingen waren, heb ik de deur opengegooid, David Gray hard aangezet en ben ik hier in mijn eentje gaan dansen. De armen in de lucht, ogen dicht, me mee laten voeren op de muziek! Heerlijk, gewoonweg heerlijk. In plaats van te blijven hangen in twijfels, gewoon lekker genieten van het moment en positieve energie laten stromen.

Ook heb ik dit weekend allerlei zaken besproken met mijn lief. We hebben rustig kunnen communiceren, zonder verwijten, zonder gedoe. Gewoonweg tegen elkaar uitspreken waar we mee zitten en kijken hoe de ander daarin kan helpen. Twee belangrijke onderwerpen aangekaart. Daarnaast hebben we meer dingen gedaan waarin we in elkaar hebben geïnvesteerd. Het resultaat van positief denken is niet te kwantificeren, maar ik kom wel tot de conclusie dat ik me een beter mens voel.

Het wordt bijna weer tijd voor het volgende project. Ik twijfel nu tussen structureren en betere balans vinden tussen kinderen, lief, werk en me-time. En werken aan mijn zelfvertrouwen. Ik denk dat het #10days structuur wordt met op tijd komen erbij.

Morgen laat ik het jullie weten!

Geen opmerkingen: