Zoeken in deze blog

vrijdag 5 maart 2010

Sportvasten de nieuwe hit, dag 3

Goedemorgen!

Jawel, het is alweer de derde dag. Gisteren voelde ik me euforisch af en toe. Dat werd ook wel duidelijk uit mijn verhaal. Vandaag voel ik me ook weer zo. Alleen nu op de officieuze weegschaal geen gewichtsverlies, dat geeft wel een lichte teleurstelling. Toch overheerst het goede gevoel. Dat ik dit sowieso doe en volhoud, is al een prestatie op zich. Vasten is voor mij toch een gevoelig onderwerp.

Ik ben mijn hele leven een emotie-eter geweest en helaas vertaalt dat bij mij zich in kilo's. Nu heb ik een aantal jaar terug die knop enigszins omgezet. Niet meer dat eten om het eten. Dus ik ga al bewuster om met voedsel. Nu realiseer ik me dat het nog een stuk bewuster kan. En ook minder, toch nog wel. Niet meer eten om te eten, maar eten om jezelf te voeden.

Ik voel me wat licht in het hoofd, ik had de eerste dagen ook wat druk op mijn hoofd, dat is weg. Ik voel me lekker. En, dit gaat echt raar klinken, ik voel me lichter! Serieus het is toch al of er 'iets' van me afgevallen is.

De cijfers van gisteren:
gewicht -0,9 kg vanaf dag 0
vetpercentage -0,9 % vanaf dag 0
gewicht vocht en vetvrije massa blijven hetzelfde (dit is goed!)
Mijn taille- en heupenomtrek hebben we gisteren pas nauwkeurig gemeten
Er zitten al meer ketonen in mijn urine (dit moet gedurende het vasten oplopen zodat we zeker weten dat ik vet verbrand)

Al met al gaat het dus echt goed! En dat terwijl ik net twee glazen sinaasappelsap als ontbijt op heb. Het kan zomaar raar lopen.

Nu had ik al verteld dat ik dit jaar 26 projecten van 10 dagen ga doen. De eerste suggestie voor een komend project is binnen '10 dagen op straat leven'. Nu zal ik eerlijk bekennen dat ik dat niet helemaal in gedachten heb bij mijn projecten. Maar wie weet, wordt het ook wel een keer zoiets extreems. Maar als jullie suggesties hebben, zou dat leuk zijn! Dingen die ik nog zou willen doen: in 10 dagen leren op mijn hoofd te staan (als onderdeel van yoga), 10 dagen op alle afspraken en op school, enzovoort op tijd komen. Ik hoor het graag! Ik ga nu weer naar de sportschool voor mijn halfuur sporten van vandaag. Dus tot morgen!

Geen opmerkingen: