Zoeken in deze blog

donderdag 22 april 2010

In 30 dagen naar vrijheid en geluk, dag 10 in mindfulness

Vandaag niets gedaan aan lezen, mediteren, letten op adem, bewust douchen, bewust aankleden en ga zo maar door. Ik had mezelf een dagje vrij gegeven, of nu ja ook weer niet echt. Vanochtend had ik natuurlijk mijn post van gisteren geschreven. En omdat ik met dit project bezig ben, schiet het talloze keren per dag door mijn hoofd. Om even bewust te zijn. En er zijn nog zoveel meer dingen die er omheen gebeuren.

Wat ik vandaag wel gedaan heb, is heerlijk in bad gezeten. Ik had hard gewerkt vandaag en als afsluiting heb ik meer dan een uur met een mooi boek in bad gelegen. Zonder schuldgevoel. Ik heb me heerlijk even verloren in het lezen, in het warme water, in mezelf. Is dit mindful? Ik weet het niet. Is het fijn om zo even met jezelf bezig te zijn? Dat zeker! Is het fijn dat ik mezelf dat gun? Dat helemaal!

Wat ook het leuke is aan dit project, dat het me in contact brengt met allerlei mensen. Er komt van alles op mijn pad en ik leer hier veel van. Het lijkt er ook op dat ik bewuster met andere mensen omga. Ik heb fijne gesprekken gehad. Heb ook veel tips en bemoedigingen gekregen hoe ik om kan gaan met de overleden babykonijntjes. Helaas heeft het hele nest het niet gehaald. Ik heb me daar schuldig over gevoeld, dacht dat ik er iets aan had kunnen doen. Maar ook daar weer een goed gesprek over gehad. Dingen gaan zoals ze gaan. Er komen dingen op je pad waarmee je om moet leren gaan. Zo is het leven. Er gebeuren vervelende dingen en er gebeuren hele mooie dingen. Gisteren kreeg ik deze quote van Ruud van Wingerden van www.binnenstebuiten-go.nl :

als je de wereld draaglijk maakt voor jezelf, dan maak je hem ook draaglijk voor anderen. Anaïs Nin.

Tot morgen!

Geen opmerkingen: