Zoeken in deze blog

zondag 18 april 2010

In 30 dagen naar vrijheid en geluk, dag 6 in mindfulness

Vandaag weer de bodyscan gedaan, het is immers de bedoeling dat ik het twee weken doe. Ik wil het in ieder geval een week doen, aangezien ik het 8-wekenprogramma voor het gemak in 4 weken ga doen. Het zou vreemd zijn als ik weer zo'n lyrisch verhaal had als gisteren over de bodyscan. Daarvoor kan ik je echt aanraden dag 5 even te lezen, het was een bijzondere, prettige, verruimende, inspirerende gebeurtenis.

Toch was het vandaag ook weer prettig. Was wat meer afgeleid, maar ik ervaar een ontspannenheid die ik niet vaak ervaar. Misschien komt dat gevoel omdat ik nu meer in mijn lijf zit. Letterlijk.

Volgens mijn programma moet ik nu ook al met de oefeningen uit week 2 bezig zijn (ik doe immers 2 weken in 1 week). Daar ga ik morgen echt mee aan de slag. Dan ga ik bijhouden welke positieve ervaringen ik meemaak. Ik blijf mijn body scannen en ik ga ook nog 10 minuten met aandacht ademen. Kortom het is een vol programma.

Vandaag de tip van Ruud van Wingerden van www.binnenstebuiten-go.nl om buiten binnen te halen. Mindful met mijn omgeving omgaan. Vandaag heel mindful bezig geweest met de geboorte van drie nieuwe konijnen in onze konijnenfamilie. Hier kun je bijna niet anders dan mindful mee omgaan. Maar het is prachtig om zo'n roze lijfje te zien waarbij de blauwe aderen nog doorschijnen. Zo'n wormpje met dichte oogjes, minuscule voetjes en nageltjes dat zichzelf al wel voortbeweegt. In minuscuul kleine kruipjes. Dat eigenlijk verder niets doen dan liggen. De moeder die druk blijft met het nestje te verzorgen, een steeds groter nest maakt. Vader en moeder die innig tegen elkaar aan liggen. Rustig, heerlijk in het moment. Het geeft een ongekende rust!

Vandaag sluit ik af met de tweet van Ruud van Wingerden van gisteren:
Keer je gelaat niet anders naar het verleden dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten. Melati van Java
Liefs!

Geen opmerkingen: