Zoeken in deze blog

Wordt geladen...

maandag 12 april 2010

Ik mag er zijn, dag 10

Ik vind toch dat ik dit project moet afronden. Ik zou 10 dagen bloggen erover, dan moet ik dat ook doen van mezelf. Ik ben blij en vind het ook goed voor mijn eigenwaarde dat ik ben gestopt met verder te graven. De deksel is geopend, er speelt genoeg op het gebied van mezelf goed voelen over mezelf en die constatering is voor nu genoeg.

Nu heb ik het weekend gebruikt om na te denken waar mijn volgende project over zou moeten gaan. Ik heb eerst met het idee gespeeld om te gaan werken aan yoga en meditatie, toen heb ik nagedacht om iets met de kinderen te doen. Ook dacht ik wat hebben de projecten tot nu toe me gebracht? Ik heb sportvasten, positief denken en werken aan je eigenwaarde gedaan. Als je dat met elkaar verbindt, waar kom je dan op uit? Tussendoor heb ik een keer geschreven over mijn drukke programma en het gebrek aan structuur. Door daar dan over te schrijven, ga je dingen toch al anders aanpakken. Ik heb wat zaken geschrapt en ben in andere in een lagere versnelling gegaan.

Kortom, ik ben supergoed bezig. Ook heb ik allerlei plannen dit blog verder uit te bouwen, andere mensen er meer in te betrekken, misschien te gaan samenwerken, enzovoort. Het bruist, borrelt, loopt, rolt, het groeit!

Ik heb besloten, maar merk dat ik dit nog spannend vind, om mindfulness te gaan praktiseren. Hiervoor heb ik een boek op aanraden van Robert Haringsma van www.ivpp.nl aangeschaft. 'Mindfulness en bevrijding van depressie, voorbij chronische ongelukkigheid.' Op zijn aanraden niet te veel op de titel gelet en jullie moeten dat dus ook niet doen. De ondertitel 'op weg naar voortdurend geluk' staat meer waar ik voor wil gaan.

Nu staat er in dit boek dat je een programma van 8 weken zou moeten doorlopen om mindfulness te oefenen. Dat lijkt mij lang, te lang om vol te houden. Dus ik wil het in 4 weken gaan doen. 30days in plaats van 10days voor dit project. Om te proberen aan te tonen dat het ook kan in 30days in plaats van 60days. Ik moet wel bekennen dat ik ervaring heb in yoga en meditatie, technieken die hier ook gebruikt zullen worden. Maar er staat ook dat ik een uur per dag voor deze oefeningen uit moet trekken. En dan moet ik me uiteraard elke keer ook voorbereiden door te lezen wat de oefeningen precies zijn. Aangezien het programma over 8 weken gaat, moet ik dat dus 8 keer doen.

Waarom vind ik dit project spannend? Omdat ik nu meer discipline zal moeten tonen dan ooit! Elke dag 1 uur! 30 dagen lang! Twee keer per week uitgebreid voorbereiden! Elke dag bloggen! En een programma van 8 weken in 4 weken willen doen! Kortom, uitdaging genoeg lijkt me. Ik ga ervoor! Morgen begin ik! Alle steun is welkom!

3 opmerkingen:

Ruud zei

Mooi project,behalve aansluitend aan je vorige projecten, al een levensvisie op zich. Kern van mindfulness voor mij; mild zijn voor jezelf en je omgeving. En dat is al een hele klus, in alle mildheid gezegd :). Veel plezier en rust!

chantal zei

Mooie nieuwe uitdaging! Ik ga je volgen en....hopelijk kan ik aan de zijlijn een leermomentje mee pakken!

Veel succes!

Chantal Evers

Ingrid zei

Klinkt als een logische volgende stap, na de 'projecten' die je al eerder deed: nu het trainen van je aandachtsspier!
Zonder oordeel en in de waar-neming mild zijn. Uit de platgelopen paadjes die we 'reflex' noemen, blijven.
Succes, ik volg je met aandacht!
Hartelijke groet, Ingrid Bakker