Zoeken in deze blog

maandag 19 april 2010

In 30 dagen naar vrijheid en geluk, dag 7 in mindfulness

Het is al laat, er is weer veel gebeurd vandaag, maar toch wil ik jullie mijn positieve ervaring van vandaag niet onthouden! Ik heb kleine eendjes gezien. Pijltjes zoals de kinderen op school zeggen. Tien van die kleine pijltjes! Ik fietste van de sportschool naar huis en moest omfietsen omdat de brug was afgesloten. Ik liet me hier sowieso niet door uit het veld slaan, nee sterker nog, ik vond het wel fijn om een stukje extra te fietsen. En toen bij de andere brug zag ik ze. Tien van die kleine friemeltjes, die over het water lopen als ze te ver bij moeder vandaan zijn. Heel grappig om te zien, ze gaan dan heel snel met hun pootjes bewegen zodat ze niet meer zwemmen maar over het water lopen. Geweldig. Ik werd helemaal bij en warm. Mijn dag werd zonnig.

Ook nu ik het opschrijf word ik er nog zonnig van. Ik ben dol op kleine diertjes, nu hier buiten vier roze konijntjes die net hele hele hele kleine biggetjes lijken. Die heb ik vandaag ook weer uitgebreid bestudeerd. Ze kruipen een beetje rond en het zijn heel erg interessante wezentjes. Mijn dag is gevuld met baby's en baby's zijn zo puur, zo mooi, zo onbedorven! Nog geen volle geest. Nog geen sporen.

Bij de bodyscan van vandaag ben ik elke keer tussendoor in slaap gevallen. Ik miste steeds een lichaamsdeel. Ik vond het prima, ben niet boos op mezelf geworden. Ik was mild. In een telefoongesprek dat ik later vanavond had met Robert Haringsma van www.ivpp.nl kwam ik erachter dat ik vaak juist NIET mild ben. Ik moet ook altijd van alles. En dat moet dan weer perfect zijn.

Mijn les voor vandaag, milder voor mezelf zijn. Meer mededogen. Mijn imperfecties mogen er zijn. Ik mag er zijn. Dit thema blijft terugkeren. En ik hoef niet alles precies altijd te weten en te snappen. Ik ben nu enorm goed bezig, ik mag trots op mezelf zijn. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me werkelijk beter voel sinds ik de bodyscan doe. Er gebeuren mooie dingen!

Tot morgen. Nu ga ik slapen en dromen over de kleine eendjes!

Geen opmerkingen: