Zoeken in deze blog

maandag 2 augustus 2010

10 days yoga, in mezelf keren, dag 6, 7 en 8

Ik heb op mijn hoofd gestaan! Dit is een bijzonder moment voor mij. Ik dacht namelijk dat ik mezelf niet op mijn hoofd kon dragen, maar ik kan dat dus wel. Bovendien dacht ik dat ik het niet zou durven, maar ook dat is dus niet waar.

Ik heb al een aantal jaar yoga beoefend en er was een aantal oefeningen waar bij mij de 'rem' op stond. Eén ervan was de brug. De andere was de hoofdstand. Nu had ik een aantal maanden niet meer aan yoga gedaan. Omdat ik het toch wel miste, heb ik er nu een project van gemaakt. 10days yoga. Ook omdat ik vrij veel stress heb vanwege de beslommeringen in het huis. En yoga toch echt wel rustgevend werkt.

Mijn lief en ik logeren nu in een hotel. Ons nieuwbouwhuis heeft nog te veel problemen om te kunnen betrekken. De druk in het vloerverwarmingssysteem loopt terug, dat nu geweten wordt aan een lek in de bron. En onze vloer op de woonkamerverdieping (tweede) heeft een vochtige plek van ongeveer 16 m2, waardoor we geen houten vloer kunnen leggen. We hebben dus maar een kamer geboekt in het hotel waar we vanuit onze kamer uitkijken op ons huis. Het is een vreemde gewaarwording om 's ochtend te ontbijten met uitzicht op je eigen huis.

Vanochtend heb ik in mijn hotelkamer met open schuifpui met Frans balkon mijn yoga-oefeningen gedaan. Ik ben nu bezig met de tweede serie uit het boek van Johan Noorloos. Deze serie is gericht op balans. Ik schrok er niet van dat de balanshoudingen niet erg soepel gingen. Dat was wel te verwachten. Ik ben immers nu niet in balans. Dat is een feit waar ik niet zoveel aan kan doen. Maar het is wel leuk om te kijken of de oefeningen toch gedurende de week beter gaan. Maar ik heb de schuifpui dicht gedaan, heb de aanwijzingen van Johan gevolgd en ik stond opeens op mijn hoofd! Met mijn voeten tegen het raam aan. Een nieuwe ervaring. Daarna ben ik even gaan proberen of ik ook zelf in balans zou kunnen staan, zonder mijn voeten tegen het raam te laten leunen. Dat lukte helaas nog niet, maar ga ik wel verder oefenen.

Ik heb op mijn hoofd gestaan. Dat blijft me verbazen. Het is een enorme overwinning op mezelf! Ik ben er trots op. In dit project heb ik toch zo maar de brug en de hoofdstand gedaan. Heel bijzonder. Morgen laat ik weten of de hoofdstand al gebalanceerder gaat.

Geen opmerkingen: