Zoeken in deze blog

donderdag 12 augustus 2010

10days mijn huis én hoofd opruimen, dag 6

Wat valt er veel op te ruimen! Ongelooflijk. Gisteren een doos of 10 met keukenspullen uitgepakt. Zamarra merkt dan ook terecht op dat je veel opbergruimte wilt hebben in je keuken. Dat is een open deur, zoals ze zelf zegt. Maar ja wel een ware open deur. En ik merk dat ik toch moeite heb met dingen wegdoen. Mijn lief pakte net een doos uit en kwam spuuglelijke glazen tegen. Hij keek er ontzetten vies naar. En ik moet ook toegeven dat ze niet echt mooi zijn. En toch kan ik ze niet wegdoen. Ze komen van mijn vader.

Daar ben ik al eerder in dit project tegenaan gelopen. Die spullen met emotionele waarde. Marc Faber schreef me daarover 'dat je helemaal geen materiële dingen meer hebt die van je vader of moeder zijn geweest, dan ben je daarmee toch niet je vader en moeder vergeten?' Dat is helemaal waar. Waarom heb ik die glaasjes dan toch in de kast gezet? Ik weet het werkelijk niet. Gisteren zijn er bij het omvallen van de kast ook spulletjes van mijn ouders kapot gegaan. Dat doet pijn, het steekt door mijn hart en het kan me echt benauwen. Het idee dat ik spullen van hen kwijtraak. Toch de angst hen kwijt te raken?

Waar ik nu echt het meeste aan heb van de boeken van Zamarra (kijk op haar site!) is toch de tip om iets af te maken waar je aan begonnen bent. Dat is een van mijn valkuilen om alles uit mijn handen te laten vallen. Zo heb ik net de keuken toch aan kant gemaakt. In plaats van nog een doos uit te gaan pakken, ben ik alles gaan opruimen wat nog los stond. En de keuken ziet er nu echt veel fijner uit! Het is de moeite waard iets af te maken!

Vandaag liep mijn planning helaas weer helemaal anders dan verwacht. Ik wilde graag de keuken afronden, maar nu zijn er nog zes dozen te gaan. Vandaag was er weer de hele dag volk over de vloer om maar te proberen de oorzaak van het vocht in de vloer te achterhalen. In plaats van dat ik lekker kon uitpakken, was ik die mannen te woord aan het staan en van koffie aan het voorzien. En geen tijd gehad om in de boeken van Zamarra te lezen. Morgen is er weer een dag! Dan komen de kinderkamers aan de beurt.

2 opmerkingen:

Helga zei

Wat een gaaf blog, ik heb het nog niet helemaal gelezen( ga ik zeker doen). Ik ken de boeken van Zamarra, en vind het nog steeds moeilijk er naar te leven maar het lijkt me heerlijk als alles eens opgeruimd en uitgezocht is.


Gr.helga

Rezah zei

Zit hier nu ook midden in de troep...
zie het echt af en toe niet meer zitten!! Heb de boeken van Zamarra ook al tijden in huis, ze inspireren me echt; als ik ze lees krijg ik altijd zin om meteen alles aan te pakken.
Leuk om te lezen hoe het met jou gaat.. zo herkenbaar! En het geeft me moed om nu ook weer aan de gang te gaan : )
Lang leve het opgeruimde huis!