Zoeken in deze blog

maandag 23 augustus 2010

10 days mijn huis én hoofd opruimen, dag 10

He is de laatste dag van mijn opruimproject en ik merk dat ik er nog helemaal niet klaar mee ben. Gewoon helemaal NIET. Ik ben nu enorm onrustig, het idee wat er allemaal nog moet gebeuren en mijn gedachten die van hot naar her springen. Vanochtend wilde ik graag eerst tijd maken voor mijn blog. Dus ik heb het boek Opgeruimd van Zamarra (te koop via haar site) er weer bij gepakt. Ik ging het hoofdstuk lezen over de werkplek thuis. Op mij van toepassing, tenslotte.

Maar mijn hoofd sprong van 'oh we moeten nog een kledingkast' naar 'wat moet ik trakteren met mijn zoontjes verjaardag' naar 'de vertaling van de Android telefoon moet nog af' naar 'zal ik eerst dozen uitpakken' naar 'waar laat ik alle spullen?' naar 'vakantie is vrijheid' (dit in verband met een schrijfklus). Mijn hoofd kan duidelijk nog een opruimronde gebruiken. Want geloof me, ik schrijf niet eens alles op wat er allemaal speelt.

Nu werkt het voor mij (enigszins) om dingen op te schrijven. Ik maak een planning per dag van wat ik moet doen. Er zitten altijd ook veel privédingen tussen. Nu bijvoorbeeld gaat het hockeyseizoen van de kinderen weer beginnen en word ik geacht ook een steentje bij te dragen in de vorm van bardienst, coach, spelleider. Hier moet ik op reageren. Het zit nu in mijn hoofd en komt zo eens in de zoveel tijd weer naar boven.

Het zet me aan het denken voor mijn volgende project. Zal ik verdergaan met mijn hoofd opruimen? Kom ik toch weer terug op mindfulness? Zal ik weer yoga invoeren? Zal ik gaan hardlopen? Breien? 10 dagen niks doen? Jullie hulp kan ik deze keer zeker gebruiken! Het volgende project gaat morgen van start, dus alsjeblieft, geef me tips, waarmee ben ik nu het meest gebaat?

De handige tips die ik mee wil geven voor de thuiswerkplek:
- maak een gezellig werkplek door een side-table tegen de achterkant van de bank aan te zetten (dit ga ik zeer waarschijnlijk doen!).
- berg de post op een vaste plek op en handel deze op een vast tijdstip één keer per week af. Berg dan op, wat je moet bewaren, gooi weg wat niet meer nodig is en maak een bakje met bijvoorbeeld betalingen.
- Zamarra geeft een voorbeeldindeling voor je administratie in het hoofdstuk, de thuiswerkplek. Voor mij superhandig, misschien ligt het voor de hand, maar voor mij niet.
- Fleur een mangneetbord op door er een leuk stuk stof overheen te spannen.

Zamarra's boeken staan vol met tips en opmerkingen waarbij ik denk 'waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?' En dat is nu precies de kracht van haar boeken. Soms lijken het open deuren, maar dat zijn ze niet, omdat je er zelf niet op die manier op gekomen bent! Ik wil Zamarra danken voor haar boeken. Het is overduidelijk dat haar ziel en zaligheid erin zijn verwerkt! Ik kan ze een ieder aanraden en ik vind het ook erg leuk dat Zamarra op mijn pad is gekomen. Deze projecten brengen me soms erg verrassende dingen. Wat zal mijn volgende project me brengen?

Geen opmerkingen: