Zoeken in deze blog

woensdag 4 augustus 2010

10days yoga, in mezelf keren, dag 10

Daar zit ik dan, op bed in het hotel, met mijn laptop op schoot mijn post te tikken. Na een zeer enerverende dag die heel weinig met yoga te maken had. Helaas heb ik vandaag geen tijd kunnen maken voor mijn oefeningen. Vanochtend om 8 uur stonden er verschillende partijen klaar om de problemen in ons huis op te gaan lossen, once and for all.

Helaas is het nog niet helemaal klaar. Er is vandaag wel veel gebeurd, maar het is nog niet helemaal opgelost. Het komt erop neer dat ons bronsysteem ergens in de parkeergarage lekt, maar ze nog weten precies waar en en dat er nog meer bouwtechnische fouten zijn ontdekt die worden verholpen. Maar waardoor de vloer vochtig is, weten we nog steeds niet.

Kortom nog een hoop onzekerheden die je los moet laten. Ik ben dankbaar dat mijn lief en ik makkelijk om dingen kunnen lachen. Zo stonden we op en zagen we al snel de mannen klaarstaan voor ons huis. We kunnen daar dan wel weer de humor van inzien. Je kijkt op je eigen huis terwijl er druk wordt gediscussieerd voor je deur door allerlei partijen en je zit dan zelf aan je kopje koffie.

Nog even verder over de yoga. Wat ik wel heb gemerkt, is dat spierpijn heb. De binnenkant van mijn benen heb ik iets te ver uitgerekt, want daar zitten nu wat spieren of aanhechtingen die niet prettig voelen. Dan ben ik toch te ver gegaan met het rekken. En wat me nog niet gelukt is in die 10 dagen is rustig blijven liggen na afloop van de yoga. Het lukt me 1 minuut ongeveer om even stil te liggen en proberen mijn gedachten stop te zetten. Dan moet ik opspringen om aan de slag te gaan. Ik laat dat even zo. Het is nu eenmaal een erg hectische periode en ik vind dat ik trots op mezelf kan zijn dat ik weer aan de yoga ben, dat ik 8 van de 10 dagen ook mijn oefeningen heb gedaan, dat ik merk dat het me goed doet, dat ik blij ben met die 30 minuten voor mezelf aan het begin van de dag. Ik ben goed bezig.

En dan wil ik vast gaan vertellen over mijn volgende project. Gisteren heb ik het al aangekaart. Ik vond eigenlijk van mezelf dat ik 10 dagen geen ijsjes mag eten. En dan natuurlijk bewuster met voedsel omgaan. Maar gisteren lag er een geschenk om mijn deurmat: het boek 'Op rolletjes' van Zamarra Oomes-Kok. Ik had dit boek niet besteld maar per vergissing stuurde Zamarra mij dit boek op. En het boek sprak me direct aan, ik moest het eigenlijk terugsturen, maar wilde dat helemaal niet. Dus ik heb met Zamarra een leuke packagedeal gesloten (ik heb nu opeens drie boeken van haar) en ga ik opruimen en ordenen. Hoofdstuk 2 van het boek 'Op rolletjes' is 'Rust in je hoofd'. Dat vind ik wel passen binnen mijn blog. En volgende week komen mijn spullen uit de opslag en ga ik inhuizen. Dus de titel van 10days weet ik nog niet helemaal, maar dat komt morgen. Het boek heeft me trouwens vandaag al geïnspireerd om mijn postvak IN eens flink op te schonen! Opruimen werkt echt louterend. Morgen dus meer!

Geen opmerkingen: