Zoeken in deze blog

vrijdag 20 augustus 2010

10days mijn huis én hoofd opruimen, dag 9

Wie had ooit gedacht dat je zo blij zou kunnen zijn met spuuglelijk tapijt? In het opruimkader heeft het wel enorm opgeruimd. Een rustig beeld op de vloer van één soort vloerbedekking. Vandaag is de dag van het nieuwe huis. Het is nu leefbaar! Weliswaar raar tapijt op de vloer, maar rust en opgeruimd in het hoofd. Het is niet te beschrijven hoe euforisch ik me voel vandaag.

De stoffeerders die het tapijt kwamen leggen, zaten heel even met hun handen in het haar toen ze hier binnenkwamen. Er moesten heel wat meubels van de ene naar de andere kant van de kamer worden versleept, en weer terug. Maar ik mocht tot op de centimeter zeggen hoe ze het terug moesten zetten. Heerlijk! Wat een rust, wat een genot.

In het boek Op rolletjes van Zamarra Kok sla ik een willekeurige bladzijde open. Tijdbesparende kooktips. Een paar wil ik er met jullie delen.
- Leg een voorraad gesneden paprika, prei, etc. in de vriezer
- Kook voor twee dagen: maak extra veel puree op maandag en gebruik deze op dinsdag voor een ovenschotel.
- Bereid het eten voor de volgende dag voor: schil 's avonds de aardappels en zet ze onder water in de koelkast. Zet gerechten alvast in de marinade, maak groenten schoon.

Waarom deze tips? Ze zijn superhandig om het leven meer op rolletjes te laten lopen. En ik ben nu wel toe aan een leven op rolletjes. Voor één dag nu dan tenminste. Tot morgen lieve lezers!

Geen opmerkingen: