Zoeken in deze blog

maandag 26 juli 2010

10days yoga, in mezelf keren

Lieve lezers, het is weer tijd om een project op te pakken. Ik ga met het boek van Johan Noorloos 10 dagen yoga-oefeningen doen. Ik word op mijn gemak wakker en probeer dan buiten de oefeningen te doen. Ik doe 3 maal de eerste zonnegroet en ga dan automatisch over in de workout.

Wat me echt verbaasde, ik heb immers veel aan yoga gedaan, is de spierpijn ervan. Ik heb echt het gevoel dat ik heb getraind, voel veel van mijn spieren. Wat me nog meer verbaasde, is dat ik nu de houding de brug opeens kan (je staat op handen en voeten met je buik omhoog gericht). Dit is een houding die ik nog nooit heb kunnen doen. Blijkbaar zat daar ergens een blokkade die nu weg is. Het schijnt een erg goede houding te zijn om je doorstroming van het lichaam te stimuleren, dus ik ben blij dat hij lukt. Wel heb ik nog last van mijn onderrug. Ik ben benieuwd hoe het de rest van de week vergaat.

En wat me ook verbaasde, is dat de kaars weer niet lukt (schouderstand). Het doet te veel pijn om op mijn schouders te staan. Dit komt omdat de spieren zijn verkrampt, ik kan ze niet rechttrekken.

Het zet me echt aan het denken, mijn schouders zitten vaster en mijn onderrug zit juist losser. Wat zou dit betekenen?

Wat ik al wel merk na de oefeningen van vanochtend is dat ik veel meer energie heb! Ik zie weer mogelijkheden waar ik eerst problemen zag en ik heb weer zin in dingen te ondernemen waar ik mijn koppie een beetje liet hangen. Al met al ben ik heel blij met mijn eerste dag yoga! Morgen meer.

Geen opmerkingen: