Zoeken in deze blog

donderdag 29 juli 2010

10days yoga, in mezelf keren, dag 4

Hallo lieve lezers, dag 4 van de yoga is weer voorbij. En helaas heb ik vandaag geen oefeningen gedaan. Vanmorgen om 8 uur was al de eerste afspraak in ons nieuwe huis en om echt zo vroeg op te staan, dat was dan weer te veel van het goede.

Toch vind ik het jammer dat ik vandaag heb overgeslagen. Zeker omdat ik vandaag geen ontspannen dag er op heb zitten. Ik merk dat ik gespannen ben, geprikkeld, lichtgeraakt, chagrijnig. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ik me gevoeld zou hebben als ik de oefeningen wel had gedaan.

Ik ben net heel boos geworden op een kabelprovider. Heeft dat zin? Nee! Voel ik me er beter door? Nee! Lucht het op? Nee! Ik voel me zeer onrechtmatig behandeld. Heeft de provider daar een boodschap aan? Nee! Kortom allerlei ergenissen die totaal niets oplossen. Zou yoga daarbij helpen? Ja! Even je hoofd leegmaken, lekker je op je ademhaling concentreren en je lichaam voelen. Zal ik dan zo de oefeningen gaan doen? Ja! Dat lijkt me het beste idee voor vandaag.

Nu, morgen vertel ik weer of het heeft opgelucht. Tot morgen.

Geen opmerkingen: