Zoeken in deze blog

donderdag 8 juli 2010

10days verbouwen en mezelf, dag 7

Vandaag was weer een interessante dag! Ik ben voor mijn doen behoorlijk boos geworden. Mijn lief was verbaasd en zei 'dat is niet mijn stijl'. Dat klopt het is zeker niet zijn stijl, en eigenlijk ook niet mijn stijl. Maar soms moet je wel. Tenminste dan vind ik wel dat het gerechtigd is.

Vandaag ging het over het zonnepaneel. De installateur van het paneel en de leverancier van de pomp waren het niet eens. En ik zat ertussen. Bovendien werd ik gebruikt als een soort speelbal. En vooral werd ik niet repsectvol behandeld. Ik stelde dat het zonnepaneel niet functioneerde en de installateur stelde van wel. En dus werd ik niet geloofd. Uiteindelijk na anderhalf week aandringen dat het systeem echt niet werkt, kwam vandaag dan toch de installateur om mij te laten zien dat het wel werkte.

Ik heb het over ons nieuwe huis. Maar dat snapte jullie hopelijk al. De garantieafdeling van de bouwer was ook al bezig om te achterhalen waar het vocht in de vloer vandaan komt. Die waren er met twee mannen en de opzichter. Dan kwam de installateur van het zonnepaneel met twee man sterk. En van de projectontwikkelaat kwamen er ook nog twee man. Het was dus een drukke boel. En de installateur ging mij wel eens laten zien dat het systeem wel degelijk draait.

Niet dus. Wat een afgang. Gelukkig dat iedereen erbij was. Maar mijn boosheid. De installateur bleef bij hoog en laag beweren dat het systeem werkte. Dus uiteindelijk schoot ik uit mijn slof en stelde dat ik 0% vertrouwen had in zijn bedrijf. Er was mij namelijk bij oplevering verteld dat het systeem volledig was getest en werkte en twee weken na dato bleek het systeem helemaal nog nooit te hebben gewerkt omdat er een leiding vol zat met purschuim. En ook toen was het verhaal dat de pompleverancier nooit wat had teruggekoppeld. Dus dat hij bij mij niet meer moest aankomen dat hij nooit wat van de pompleverancier had gehoord.

Nu ik het opschrijf word ik weer boos. En die boosheid is wel interessant om te onderzoeken. Waar komt die nu vandaan? Ik denk dat ik dan het gevoel krijg dat ik word behandeld als een of ander dom vrouwtje. Dat ik als dom word beschouwd, trek ik me wel aan. Dat is blijkbaar een gevoelig punt. Terwijl, als je me een beetje kent, weet dat ik niet dom ben. Waarom trek ik me dat zo aan? Bovendien is het ook niet waar dat ik als dom word gezien. Dat gevoel krijg ik alleen, maar waarop is dat gebaseerd? Geen idee eigenlijk.

Ik denk ook dat onrechtvaardigheid meespeelt. Het gevoel te hebben onrechtvaardig te worden behandeld. Dat is ook iets waar ik slecht tegen kan. Maar waarom is dat belangrijk voor me? Uiteindelijk gaat het erom dat het zonnepaneelsysteem gaat werken. Dat dat niet op een vriendelijke manier gaat, maakt niet uit. Dat het niet op een manier gaat waar ik me bij prettig voel, maakt niet uit. Of dat mag toch niet uitmaken? Ik weet niet precies wat me dwarszit, maar dat het niet lekker zit, is wel duidelijk! Ik ga er nog eens over nadenken, tot morgen!

Geen opmerkingen: