Zoeken in deze blog

dinsdag 27 juli 2010

10days yoga, in mezelf keren, dag 2

De tweede dag van dit project is een feit. En dat is al een belangrijke mijlpaal, want het is even geleden dat ik werkelijk dagelijks achter mijn blog heb gezeten. Het voelt goed om weer met een project bezig te zijn. De ideeën voor nieuwe projecten beginnen ook weer te borrelen. En dat is een goed teken, want dan kom ik weer in de flow van projecten doen.

Vanochtend zelfs mijn wekker gezet om op tijd mijn yoga-oefeningen te kunnen doen voor mijn eerste afspraak. Vroeg opstaan is niet mijn favoriete bezigheid. Ik slaap graag uit. Voor mij is het dus een 'opgaaf' om 's ochtends vroeg op te staan. Dat zit niet in mijn natuurlijke gedrag. Maar ik wil nu zo graag elke ochtend mijn yoga doen, dat ik er dus zelfs de wekker voor heb gezet.

Wat ik vandaag opmerkte, is dat ik het echt warm kreeg tijdens de oefeningen. Ik voelde de energie letterlijk door mijn lijf stromen. Een hele fijne gewaarwording! Ik heb nu een programma dat ongeveer 20 tot 25 minuten in beslag neemt. Dat vind ik net een mooie tijdsduur. Niet te lang, maar je bent wel lekker bezig geweest. En dat ik bezig ben geweest, voel ik ook aan mijn lijf. Ik voel mijn spieren op een aangename manier. Ik voel dat ik ze gebruikt heb, zonder dat ze pijn doen.

De brug (weet je nog, op handen en voeten staan met je buik omhoog) ging ook vandaag weer vrij soepel. Volgens mij is vooral mijn onderrug momenteel soepeler. De kaars (schouderstand) daarentegen gaat erg moeizaam. Ik merk vooral dat mijn schouderspieren niet uit kunnen rekken. Ik kan ze niet recht strekken. Ik blijf in een soort halve houding staan.

Ik heb nog niet veel rust in mijn hoofd in de relaxation na afloop van de oefeningen. Het werkt heel louterend om dan je hoofd leeg te maken. Bij mij schieten de gedachten nog alle kanten op. Dat is dan maar zo op dit moment. Het is ook druk in mijn hoofd met alle huisperikelen. Ik hoop dat het in de loop van de week wel beter gaat. Ik ben benieuwd, ik hoop jullie ook! Tot morgen.

Geen opmerkingen: