Zoeken in deze blog

zondag 30 mei 2010

10days aardig zijn, dag 7

Oei oei oei wat faal ik vandaag in het aardig zijn. Oei oei oei en vooral mijn lief moet het daardoor ontgelden. Oei oei oei dit is eigenlijk de laatste dagen al het geval. Tijd voor een heel stuk zelfreflectie.

Jullie hebben de situatie rondom het wel of geen bad al meegekregen. Dat bad is echt symbolisch moet ik mezelf toegeven. Ik wil eigenlijk heel graag mijn zin krijgen en daar staat dat bad nu symbool voor. Nu heb ik het opgelost door het gewoon zelf te betalen en dus hoeft het ook niet meer een overeengekomen beslissing zijn. Maar dat geldt voor de andere dingen natuurlijk nog wel.

We krijgen maandag de sleutel van ons nieuwbouwhuis, morgen dus. In dat huis moet nog heel veel gebeuren. En volgende week dinsdag is de overdracht van mijn huidige huis. Dat wordt dus een maand op de camping in een stacaravan en in die krappe 5 weken moet alles op orde worden gebracht in ons nieuwe huis. Van het realiseren van een extra badkamer tot en met het plaatsen van een keuken en alles witten.

En dus kun je begrijpen dat dit druk op ons legt. Ik ben dan een vrouw en wil alles plannen en regelen en vastleggen, alles onder controle houden. Mijn lief is uiteraard een man en wil dingen liever een beetje op zijn beloop laten. Bovendien stelt hij terecht dat de werkzaamheden toch nooit lopen zoals gepland en dat het niet handig is om alles steeds te moeten verschuiven.

En daar ben ik dan helemaal niet aardig voor mijn lief. Ik word boos, wil dat hij de dingen op mijn manier doet. Als hij zegt de keuken als eerste te willen plaatsen, kap ik dat af dat dat onzinnig is. En zo zijn er meer suggesties van hem die ik afkap en waarbij ik vind dat ik veel beter weet hoe het zou moeten. En zo suggereer ik, volgens hem, dat hij dom is, dat hij het allemaal niet weet. Dat is niet mijn bedoeling maar het lijkt er bijna wel op. Ik weet in ieder geval alles veel beter. Dat is echt niet aardig voor hem. En ook niet aardig voor mezelf. Het is een soort egotripperij in plaats van mezelf met mededogen te behandelen.

Ik heb nog 3 dagen te gaan in dit project. Wat mijn missie wordt in deze komende dagen is aardig te zijn voor mijn lief, omdat ik zeker weet dat ik daarmee aardig ben voor mezelf.

Geen opmerkingen: