Zoeken in deze blog

zaterdag 29 mei 2010

10days aardig zijn, dag 6

Het bad gaat er komen. Het is egoïstisch en daarom ga ik het van mijn eigen geld betalen. Dat scheelt een boel emoties en dan kun je het weer over de zaken hebben waar het wel om gaat.

Ik heb numerologie op mijn geboortedatum toegepast, uit de yoga. daar komt uit: ik heb het talent om dingen te onthouden en kennis te vergaren. Ik heb behoefte aan loyaliteit, ik ben graag loyaal naar anderen toe maar ik wil ook dat anderen zich loyaal naar mij opstellen. Het is mijn uitdaging om te werken aan mijn vermogen om onderscheid te maken tussen wat goed en slecht is. Het is belangrijk om het verschil tussen compassie en medelijden te doorgronden. En de liefde speelt in alle aspecten van mijn leven een rol.

Kennis is gemakkelijk voor me, maar ik heb moeite met het onderscheid te maken tussen goed en slecht. Komt dat in dit thema ook niet terug? Ik worstel met het aardig voor anderen zijn en het aardig voor mezelf zijn. Hoe kunnen die twee samengaan? En wat is goed voor mij? Is dat slecht voor een ander? Ik merk dat er echt een spanningsveld tussen bestaat. Hoe kun je het zo inkleden dat je zowel aardig voor jezelf bent als voor de ander?

Ik ben er nog niet uit. Jullie wel?

Geen opmerkingen: