Zoeken in deze blog

dinsdag 29 juni 2010

10days verbouwen en mezelf, dag 5

Zo we zijn weer een dag verder. En er gebeuren nu ook goede dingen. De vloer op de kinderverdieping is wel gelegd. Ik had een vrolijke, kleurige tegel uitgezocht die op de kinderkamers in een patroon zijn gelegd. Blauw, groen, oranje en wit. Dochterlief heeft nu twee mooie sterren in haar kamer en zoonlief een blokkenmotief. De kinderverdieping wordt een echte kleurrijke verdieping. Veel kleur op de vloer en veel kleur op de muren. Heel erg leuk!

Over het vocht in de vloer op de woonverdieping is verder nog geen duidelijkheid gekomen. Maandag is de bouwtechnisch adviseur komen meten en heeft ook geconstateerd dat het erg nat is. Ook heb ik geconstateerd dat de druk in de vloerverwarming licht terugloopt. Het zou dus een lek in de vloerverwarming kunnen zijn, maar het zou ook niet zo hoeven zijn. Het vocht in de vloer kan ook een andere oorzaak hebben. De adviseur houdt het er voorlopig op dat het door het doorboren van de waterleiding op een heel andere plek nat is geworden door het anhydriet. Dat is waterdragend en het vocht kan zich snel verplaatsen. Maar donderdag komt hij terug om een controlemeting uit te voeren en dan moet het vochtgehalte wel zijn gedaald. Dat de druk terugloopt in het vloerverwarmingssysteem wordt afgedaan met de opmerking 'lucht'.

Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook hoop dat het niet een lek in mijn vloerverwarming is, want dan zijn wel nog wel even zoet. Dan moet er gehakt worden en dan moet er opnieuw worden gestort. Daar zit niemand op te wachten.

En ook mijn eigen verbouwing verloopt voorspoedig. Eigenlijk is daarbij alles naar wens verlopen. De aannemer heeft ingespeeld op zaken indien nodig en is voortvarend te werk gegaan. Die verbouwing is dan ook zo goed als afgerond. Alles is redelijk binnen budget gebleven en er zijn geen echte verrassingen opgetreden. Bovendien is het werkelijk prachtig geworden en precies zoals we het ons hadden voorgesteld, soms zelfs beter!

Dat helpt ook weer wel, mezelf voorhouden wat er wel goed gaat. En het verhoogde vochtpercentage is een kwestie van loslaten. Nu kunnen we er helemaal niets aan doen. We zullen moeten afwachten wat er donderdag uit de meting komt. Dan kunnen we pas meer zeggen en gaan regelen indien nodig. Dus tot die tijd is het een proeve van geduld. En dát is nu net weer een mooie uitdaging voor mij! Kom maar op verbouwing met al je levenslessen voor mij.

Geen opmerkingen: