Zoeken in deze blog

donderdag 24 juni 2010

10days verbouwen en mezelf, dag 3

Lieve lezers, het gaat niet goed met mezelf. Ik vind het ontzettend moeilijk om mezelf niet geheel te verliezen in het regelen voor het huis. En ik loop tegen zaken aan waar ik door word uitgedaagd.

Een update over de situatie. De aanleg van de badkamer door de bouwer is inmiddels afgerond. Met de laatste schermutselingen over wie nu het fonteintje in het toilet op moet gaan hangen, is er een einde gekomen aan de werkzaamheden van die partij. Tot mijn verbazing hoorde ik nu van de loodgieter (de onder-onderaannemer dus) dat zij extra hun best hebben gedaan. Ze hebben het hangende toilet bijvoorbeeld niet voor de leidingkoof geplaatst (wat ze normaal doen met een extra uitbouw) maar hebben dit toilet met alle extra werkzaamheden van dien, in de leidingkoof geplaatst. Ik zou echt niet anders hebben gewild, maar blijkbaar is dit een extra gebaar naar mij toe. Ik ben blij dat ze dat wel uit zichzelf zo hebben gedaan.

Nu kun je denken hoe belangrijk is het dat het toilet netjes is weggewerkt en niet met een extra uitbouw? Eigenlijk is het helemaal niet zo belangrijk. Maar als je dan toch een huis aan het bouwen/verbouwen bent, wil je het ook heel graag zo veel mogelijk naar je eigen smaak. En dan zijn die zaken toch wel belangrijk.

Maar wat ik vandaag wilde vertellen, gaat toch over een andere kwestie. Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat mijn bron voor de vloerverwarming verstopt bleek te zitten en dat dus mijn vloerverwarming nog helemaal niet had gedraaid. Anderhalve week na sleuteloverdracht werkte de bron pas. Mijn vloerverwarming draait nu dus pas twee weken. Nu zijn er vanwege lijmgebruik bij het leggen van vloeren allerlei protocollen over hoe je de vloerverwarming moet laten draaien gedurende vier weken. Oftewel als de vloer te nat is, kun je niet lijmen. Logisch toch.

Uiteraard is er door het later aan kunnen zetten van de vloerverwarming vertraging opgetreden in het drogen van de vloer. Maar vandaag zou er dan toch weer gemeten worden om te kijken of de vloer al droog genoeg is voor de lijm. En wat schetst onze verbazing? In de huiskamer zit een extreem vochtige plek van zeker 8 vierkante meter groot. Ik ben natuurlijk geen vloerenexpert, maar met mijn boerenverstand denk ik dan, dat moet een lek zijn. Waar komt anders zo'n vochtige plek vandaan?

En daar begint de uitdaging. Tot op heden word ik toch enigszins van het kastje naar de muur gestuurd. Zo'n vloerverwarming wordt kennelijk aangelegd door een installateur. Die installateur werkt dan weer samen met een pompleverancier. En dus praten we nu al over drie partijen die uitblinken in het afschuiven van verantwoordelijkheid naar een andere partij.

Ik merk nu dat na drieƫnhalve week heen en weer geschuif van verantwoordelijkheid, ik het meer dan spuugzat ben. Maar hoe krijg ik hier vat op? Dat is de vraag die ik me nu stel. Bij de projectontwikkelaar is mijn vaste contactpersoon op vakantie. De andere persoon die ik er ken, wordt afgeschermd. Ik kom nu niet verder.

Wel komt er morgen, door eigen initiatief, iemand langs die de warmtepomp heeft geleverd. Die monteur kan in ieder geval constateren of er sprake zou zijn van een lek in de vloerverwarming. Maar ik heb inmiddels een gevoel dat ik het niet meer weet. Het is best leuk om even op de camping te wonen, maar een uitzicht op in het nieuwe huis gaan wonen, is toch wel wenselijk. Hoe kom ik nu verder? Hoe zorg ik dat er duidelijkheid komt waar dat vocht vandaan komt? En nog belangrijker hoe kan ik zorgen dat de vloer zo snel mogelijk droog wordt?

Tips, ideeƫn, suggesties zijn heel erg welkom!

Geen opmerkingen: