Zoeken in deze blog

maandag 14 juni 2010

10days verbouwen en mezelf, dag 2

Inmiddels is gebleken dat de put voor ons warmwater- en verwarmingssysteem niet werkte. De pomp had nog nooit gedraaid omdat er geen flow was. Dit was vertelt tegen de installateur, maar die had dit bericht niet ontvangen. En zo wordt de 'schuld' steeds naar een andere partij geschoven.

De straat moest weer open, de slangen van put werden doorgezaagd en wat bleek? Er was een spuit purschuim leeggespoten in de slang. Er was dus geen flow mogelijk want de leiding was totaal verstopt. Na nog de nodige actie met een ontstopper werd de stroming weer hersteld. De put werkt nu.

We zijn uiteindelijk pas 10 dagen later kunnen gaan stoken dan gepland. Dit betekent dat de vloer nog vrij nat is. Je moet in een nieuwbouwhuis met vloerverwarming altijd een paar weken het systeem laten draaien zodat de vloer kan drogen voordat je er je vloerbedekking als hout en marmoleum op gaat leggen. Nu is de projectontwikkelaar welwillend om eventueel opgelopen schade te vergoeden. Een weekje extra op de camping is geen probleem.

Wat ik wel vreemd vind, is dat het installatiebedrijf van de put veel minder welwillend is. Zij hebben door een waterleiding geboord waardoor mijn vloer nog natter is geworden. En waardoor alle werkzaamheden vertraging hebben opgelopen. Zij stellen zich echter erg terughoudend op dat er vertraging is ontstaan door hun werkzaamheden.

Ik merk dat ik moe word van dat heen en weer geschuif van verantwoordelijkheden. Het gaat prima als de bouwers de hand in eigen boezem steken, maar dat getrek en geduw, daar houd ik echt van. Ik voel me dan teneergeslagen en moe. Waar dat precies vandaan komt, weet ik niet. Dat is misschien een goed idee om eens naar te kijken. Ik denk dat het met rechtvaardigheid heeft te maken. Ik heb een sterk gevoel voor rechtvaardigheid en heb het gevoel dat ik nu niet rechtvaardig wordt behandeld. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

heleen + rod zei

Hey Frnacis, Laat je even heel goed voorlichten over houten vloeren op een vloerverwarming want ik geloof niet dat een goede combi is: het hout krimt en zet te veel uit door de directe warmte waardoor het kan gaan werken.

Verder wil ik graag weten waar je die supermooie tegels vandaan hebt voor je badkamer, supermooi!

Zet 'm op, voor jet het weet is het allemaal gefixed,
groetjes van Heleen